Connect with us

Здравје

ЗАБРЗAJTE ГО ОПОРАВУВАЊЕТО ПО НАСТИНKАТА: Овие намирници ќе ви помогнат полесно да се изборите со последиците од инфекции!

Avatar

Published

на

ДУРИ и кога симптомите на респираторна инфекција не се изразени, телото треба да се поддржи да се опорави од оваа состојба. Клучот секако е здравата исхрана, односно правилниот избор на храна.

Заедно со основното правило дека храната треба да биде што е можно поразновидна, по закрепнувањето од вирусна инфекција, треба да јадете повеќе храна богата со витамини Ц, Е и А, како и со минерали – цинк, бакар и селен. Водата, чаевите, супите и цедените сокови ќе помогнат да се хидрира исцрпениот организам, а да се „прочисти“ и респираторниот тракт. Топлите пијалоци, како шолја какао и чај со лажица мед, се добри за обновување на слузокожата на грлото.

Пилешката супа се смета за важен оброк и за време и по настинка. Неговото терапевтско дејство е потврдено од науката, па така престижниот New England Journal of Medicine наведува дека има благи антибиотски својства и го олеснува дишењето преку нос. Црнот пипер и лукот се задолжителни и пред и после настинка, бидејќи го зајакнуваат имунитетот. Тие треба да се земаат секојдневно, како додаток на различни оброци.

Избегнувајте големи количини кафе, а за време на паузите дајте им предност на свежото овошје и зеленчук. „Добрите бактерии“ кои живеат во дебелото црево и рамнотежата на цревната микрофлора се одговорни за целокупното здравје. Затоа, вклучете јогурт и кефир во вашата секојдневна исхрана. Ренот и сенфот се исто така добри сојузници за закрепнување.

Ова е предложено мени за опоравување од настинка.

понеделник:

Појадок: две кришки интегрален леб, две тврдо варени јајца и свеж црвен пипер

Ужина: шолја чај со мед

Ручек: супа од домати, позната чорба и пире од компири

Вечера: пројара со младо сирење и чаша цеден сок од портокал

вторник:

Појадок: интегрален леб намачкан со сенф, со две кришки филе и шолја кефир

Ужина: свежо исцеден сок од портокал

Ручек: пилешка супа, пилешко бело месо пржено и печено во рерна со сезонска салата

Вечера: шолја какао и парче гибаница

среда:

Појадок: 100 гр младо сирење, варено јајце, две кришки интегрален леб и свеж црвен пипер

Ужина: две мандарини

Ручек: сарма со репутација

Вечера: тестенини во сос од маринирани тиквички, туна, зачинета со многу лук

четврток:

Појадок: мелена пченица со ситно сечкани ореви и засладена со мед

Ужина: свежо исцеден сок од јаболко, банана и спанаќ

Ручек: мусака со месо и салата од кисела зелка

Вечера: домашни колбаси од скара, парче интегрален леб и сенф

петок:

Појадок: две тврдо варени јајца, шолја јогурт и две кришки интегрален леб

Ужина: чај и свежо овошје по избор

Ручек: слатка зелка со пилешко и рен

Вечера: риба, две кришки интегрален леб и салата од рендана зелка и моркови, зачинети по вкус

Здравје

Како да ја ублажите кашлицата? РЕЦЕПТ

Avatar

Published

на

Кромидот е многу хранлива и здрава храна, а она што го прави толку лековито е содржината на витамините А, Б1, Б2, Ц и фитонциди, кои прават моќна комбинација кога е во прашање одбраната на вашето тело.

Витаминот А помага во одржувањето на правилното функционирање на имунолошкиот систем и заедно со витаминот Б2, обезбедува правилно функционирање на мукозната мембрана и респираторниот тракт. Витаминот Ц го зајакнува имунолошкиот одговор на телото, го скратува времетраењето на настинките и го промовира растот и ефикасноста на имуните клетки, а исто така промовира зголемување на количината на интерферон, кој има антивирусно дејство. Фитоцидите се карактеризираат со силни антибактериски својства, го спречуваат развојот и ширењето на вирусите во телото и успешно се борат дури и со туберкулозата.

Сирупот од кромид е многу лесен за подготовка, евтин е, здрав и може да се даде и на возрасни и на деца. Се препорачува при кашлица, намалување на слузта (количество на акумулирана слуз во органите за дишење), намалување на телесната температура и други воспалителни процеси, особено на горниот и долниот респираторен тракт. Кромидот ја забрзува циркулацијата, што го поттикнува потењето и исфрлањето на токсините и вирусите од телото.

Рецепт за сируп од кромид:

1 поголем кромид
2-3 лажици шеќер или кромид исечкајте ги на помали коцки и додадете шеќер или мед.

Оставете покриено неколку часа. По 3-4 часа, процедете 4-5 ml сируп. Најдобро е секој ден да правите нов сируп, бидејќи хранливата вредност исчезнува по стоењето.

Во сирупот од кромид можете да додадете и едно чешне мелено лук, што дополнително ќе помогне во борбата против вирусите и бактериите.

Конзумирајте го сирупот три пати на ден по лажичка (5 ml).

Прочитај повеќе

Здравје

Како сами да си помогнете во случај на срцев удар!

Avatar

Published

на

ИНФАРКЦИЈАТА е една од најчестите причини за ненадејна смрт, а се почесто кај младите! Главната причина за тоа е што луѓето не обрнуваат внимание на предупредувачките сигнали кои телото им ги испраќа, мислејќи дека тоа не е ништо сериозно.

Повеќето луѓе се беспомошни кога имаат срцев удар. Личноста чие срце чука неправилно и престанува да работи има само 10 секунди пред да ја изгуби свеста.

Сепак, лесно можете да си помогнете со силно и континуирано кашлање. Длабоко вдишувајте секој пат пред да кашлате. Кашлицата мора да биде длабока и продолжена, како кога искашлувате флегма.

Мора да го повторувате дишењето и кашлањето на секои две секунди без да престанете додека не пристигне помошта или додека не почувствувате дека вашето срце повторно чука во редовен ритам.

Длабокото дишење внесува кислород во белите дробови, а движењата предизвикани од кашлањето вршат притисок врз срцето и ја одржуваат циркулацијата. Притисокот врз срцето помага да се врати нормалниот ритам. На овој начин инфарктните навреме можат да стигнат до болница и да го преживеат нападот, пренесува „Крстарица“.

Прочитај повеќе

Здравје

Три најдобри начини да ја спречите настинката пред да се случи

Avatar

Published

на

Не постои трик што може да ве оддалечи од настинката, но постојат чекори што можете да ги преземете за да го намалите ризикот.

„Настинките се вируси на горните дишни патишта кои се шират преку капките што се создаваат кога некој кашла или кива“, вели д-р Делана Вардлоу, лекар за семејна медицина во Temple Health во Филаделфија, пишува Huff Post.

– Луѓето можат да го добијат ако стапат во контакт со други болни или со допирање на загадени површини и ставање на рацете на лицето – рече Вардлоу.

Еве што можете да направите за да спречите појава на настинка:

Миј ги рацете

По пандемија, се подразбира дека миењето раце е важен начин да се заштитите од кој било вирус.

Вирусите се шират со контакт (од човек на човек или лице допирајќи … предмети кои можат да ја носат инфекцијата на нивните површини), како и капки кои се пренесуваат со кивање, кашлање или друг близок контакт. Ова го прави миењето на рацете важен чекор во спречување на инфекција. Правилното миење на рацете се состои од миење на рацете со сапун и вода 20 секунди.

Дезинфицирајте ги површините кои се чувствителни на допир

Областите како што се кваките на вратите, мобилните телефони и прекинувачите за светла може да се контаминираат со капки од вирусот на настинка доколку ги допре некој што е болен. Може да биде корисно и деконтаминацијата на површините со голем допир во заедничките области.

Спијте доволно и практикувајте други паметни навики

– Сакаме да ги поттикнеме луѓето да практикуваат здрави навики… да се погрижиме да имаме соодветен сон, да се погрижиме да имаме соодветна исхрана, да се погрижиме да ги третираме нашите хронични медицински состојби – објасни Вардлоу.

Кога сте генерално поздрави, ризикот од настинка е намален. Дополнително, основната грижа за себе, како што се спиењето, вежбањето и исхраната може да ви помогне да го одржите вашиот имунолошки систем на најдобар можен начин.

Прочитај повеќе