Connect with us

Здравје

Ако ве касне крлеж, времето е од суштинско значење: Еве што да направите?!

Avatar

Published

на

Додека уживате во природата ова лето, запомнете дека не сте единствените кои го прават тоа

Како што пренесува National Geographic, оваа година може да биде најлошата сезона на крлежи досега. Топлите пролети и подолгите лета значат подолга сезона на едвај видливи, но опасни инсекти.

Здравствените власти од повеќе држави во Америка предупредуваат на опасноста што демне, а Центрите за контрола и превенција на болести известија дека се зголемува бројот на случаи на бабезиоза, која се пренесува преку крлежи.

Најдобар начин да ја избегнете болеста што ја носат очигледно е да не ве касне крлежот. 

Меѓутоа, бидејќи не може да се контролира, еве неколку совети како да ги држите подалеку, што да направите ако најдете крлеж на вас и како да препознаете каснување од крлеж.

Како да се заштитите?

Две работи се клучни – носете соодветна облека и користете репеленти кога сте во област каде што постои ризик.

– Ако шетате низ тревни или пошумени области, носете долги панталони и кошули со долги ракави, а потоа проверете ја облеката и кожата дали има крлежи кога ќе се вратите, вели Тимоти Бруер, инфективен лекар и епидемиолог на Универзитетот во Калифорнија.

Тој, исто така, препорачува да носите светла облека за полесно да ги гледате крлежите и да ги напикате панталоните во чорапите за да не ви се движат нагоре.

– Постои страв дека крлежите можат да паднат од врвовите на дрвјата, но тие генерално не функционираат така, објаснува еден од експертите од Универзитетот во Северна Каролина. Тој додава дека крлежите обично се закачуваат за помалите животни, а потоа се качуваат на поголемите.

Со користење на репелент кој штити од крлежи и прочитајте го времетраењето на декларацијата. Доколку нивното времетраење е пократко, применувајте го почесто кога сте надвор.

Кога проверувате дали има несакани гости, не заборавајте да погледнете околу глуждовите и нозете, но ако сте излегле подолго време, замолете член на семејството или некој близок да ве провери темелно, вклучувајќи го грбот и под косата.

Што да направите ако најдете крлеж на себе?

Треба да го отстраните што е можно поскоро, но мора да бидете сигурни дека ќе ги отстраните сите делови, вклучувајќи ја и главата. Ќе користите пинцета, цврсто ќе ја фатите и ќе ја извлекувате постепено нагоре, без да се грчете. „Никогаш не го кршете крлежот и не го фаќајте за средниот дел, бидејќи ризикувате да ја стегнете неговата содржина во вашето тело“, вели др. Вартоломеј.

Таа додаде дека никогаш не треба да користите вазелин или кибрит, или кој било предмет споменат во некои народни приказни.

Многу е важно потоа да ги исчистите рацете со алкохол или да ги измиете со сапун и вода.

Како да знаете дека сте каснати од крлеж?

За жал, не постои начин лесно да се разликува каснување од крлеж од каснување од друг инсект, како што е пајак или комарец, вели Реискинд.

– Единствениот начин на кој навистина знаеш дали те каснал крлеж е ако го најдеш вметнат во тебе, вели тој.

Но, крлежите не само што гризат и бегаат. Тие се сместуваат да цицаат крв, а возрасните остануваат ден или два пред целосно да се натопат. Нимфите се многу помали по големина како семе од афион, така што потешко се гледаат и може да паднат пред да ги видите.

Убодот е обично црвено подигната испакнатина, како непријатен каснување од комарец. Ако има осип, многу е можно да сте развиле инфекција. Многумина го поврзуваат со Лајмска болест, но може да биде предизвикана од други патогени кои се пренесуваат преку крлежи.

Што треба да направите ако сте каснати од крлеж или се сомневате во болест што ја пренесува крлежот?

Симптомите на болестите што се пренесуваат преку крлежи вклучуваат треска, главоболки, болки во зглобовите и осип, вели Тимоти Фланиган, лекар за заразни болести на Универзитетот Браун. Ако развиете треска, малаксаност или осип откако сте во област каде што крлежите се активни, се препорачува да го посетите вашиот лекар или клиника за итна нега.

прикажи повеќе

Здравје

Како да ја ублажите кашлицата? РЕЦЕПТ

Avatar

Published

на

Кромидот е многу хранлива и здрава храна, а она што го прави толку лековито е содржината на витамините А, Б1, Б2, Ц и фитонциди, кои прават моќна комбинација кога е во прашање одбраната на вашето тело.

Витаминот А помага во одржувањето на правилното функционирање на имунолошкиот систем и заедно со витаминот Б2, обезбедува правилно функционирање на мукозната мембрана и респираторниот тракт. Витаминот Ц го зајакнува имунолошкиот одговор на телото, го скратува времетраењето на настинките и го промовира растот и ефикасноста на имуните клетки, а исто така промовира зголемување на количината на интерферон, кој има антивирусно дејство. Фитоцидите се карактеризираат со силни антибактериски својства, го спречуваат развојот и ширењето на вирусите во телото и успешно се борат дури и со туберкулозата.

Сирупот од кромид е многу лесен за подготовка, евтин е, здрав и може да се даде и на возрасни и на деца. Се препорачува при кашлица, намалување на слузта (количество на акумулирана слуз во органите за дишење), намалување на телесната температура и други воспалителни процеси, особено на горниот и долниот респираторен тракт. Кромидот ја забрзува циркулацијата, што го поттикнува потењето и исфрлањето на токсините и вирусите од телото.

Рецепт за сируп од кромид:

1 поголем кромид
2-3 лажици шеќер или кромид исечкајте ги на помали коцки и додадете шеќер или мед.

Оставете покриено неколку часа. По 3-4 часа, процедете 4-5 ml сируп. Најдобро е секој ден да правите нов сируп, бидејќи хранливата вредност исчезнува по стоењето.

Во сирупот од кромид можете да додадете и едно чешне мелено лук, што дополнително ќе помогне во борбата против вирусите и бактериите.

Конзумирајте го сирупот три пати на ден по лажичка (5 ml).

Прочитај повеќе

Здравје

Како сами да си помогнете во случај на срцев удар!

Avatar

Published

на

ИНФАРКЦИЈАТА е една од најчестите причини за ненадејна смрт, а се почесто кај младите! Главната причина за тоа е што луѓето не обрнуваат внимание на предупредувачките сигнали кои телото им ги испраќа, мислејќи дека тоа не е ништо сериозно.

Повеќето луѓе се беспомошни кога имаат срцев удар. Личноста чие срце чука неправилно и престанува да работи има само 10 секунди пред да ја изгуби свеста.

Сепак, лесно можете да си помогнете со силно и континуирано кашлање. Длабоко вдишувајте секој пат пред да кашлате. Кашлицата мора да биде длабока и продолжена, како кога искашлувате флегма.

Мора да го повторувате дишењето и кашлањето на секои две секунди без да престанете додека не пристигне помошта или додека не почувствувате дека вашето срце повторно чука во редовен ритам.

Длабокото дишење внесува кислород во белите дробови, а движењата предизвикани од кашлањето вршат притисок врз срцето и ја одржуваат циркулацијата. Притисокот врз срцето помага да се врати нормалниот ритам. На овој начин инфарктните навреме можат да стигнат до болница и да го преживеат нападот, пренесува „Крстарица“.

Прочитај повеќе

Здравје

Три најдобри начини да ја спречите настинката пред да се случи

Avatar

Published

на

Не постои трик што може да ве оддалечи од настинката, но постојат чекори што можете да ги преземете за да го намалите ризикот.

„Настинките се вируси на горните дишни патишта кои се шират преку капките што се создаваат кога некој кашла или кива“, вели д-р Делана Вардлоу, лекар за семејна медицина во Temple Health во Филаделфија, пишува Huff Post.

– Луѓето можат да го добијат ако стапат во контакт со други болни или со допирање на загадени површини и ставање на рацете на лицето – рече Вардлоу.

Еве што можете да направите за да спречите појава на настинка:

Миј ги рацете

По пандемија, се подразбира дека миењето раце е важен начин да се заштитите од кој било вирус.

Вирусите се шират со контакт (од човек на човек или лице допирајќи … предмети кои можат да ја носат инфекцијата на нивните површини), како и капки кои се пренесуваат со кивање, кашлање или друг близок контакт. Ова го прави миењето на рацете важен чекор во спречување на инфекција. Правилното миење на рацете се состои од миење на рацете со сапун и вода 20 секунди.

Дезинфицирајте ги површините кои се чувствителни на допир

Областите како што се кваките на вратите, мобилните телефони и прекинувачите за светла може да се контаминираат со капки од вирусот на настинка доколку ги допре некој што е болен. Може да биде корисно и деконтаминацијата на површините со голем допир во заедничките области.

Спијте доволно и практикувајте други паметни навики

– Сакаме да ги поттикнеме луѓето да практикуваат здрави навики… да се погрижиме да имаме соодветен сон, да се погрижиме да имаме соодветна исхрана, да се погрижиме да ги третираме нашите хронични медицински состојби – објасни Вардлоу.

Кога сте генерално поздрави, ризикот од настинка е намален. Дополнително, основната грижа за себе, како што се спиењето, вежбањето и исхраната може да ви помогне да го одржите вашиот имунолошки систем на најдобар можен начин.

Прочитај повеќе